fredag 26 augusti 2011

Träning igen!

Det här med att vara lite bonusledig är en kanongrej för hundträningen! Idag blev det:

Externbelöningar: Gjorde lite varsågod-övningar från olika håll och kanter. Jag vill att hon ska bli säkrare, blir fortfarande en del tvekan men tror att det måste tragglas lite.

Rutan: Använde target och externbelöning. Först blev det snurrigt i Ellas huvud och hon sprang till Tove som hade kattmaten. Jag gick då lite närmare så att hon såg targeten och då gick det bra, lite tvekan i henne kring vilket håll men hon bestämde sig för rätt.

Hopp: Lätt henne hoppa mot matskål och sa varsågod vid landning. Tänkte sedan att få till ett sitt och sen varsågod:a men nåt blev inte bra. Hon blev tveksam och hoppade inte ens ut så då blev det ett par till mot matskål. Här måste jag fundera varför jag petar egentligen. Så länge vi tävlar lydnad och lägre så är hennes hopp bra nog...

Fjärrdirigering: Gjorde statuskoll och den var som förväntat, segt men inte speciellt mycket rörelse farmår. Borde nöja mig, borde få en 7:a.

Inkallning med ställande: Gjorde statuskoll. Första gången stannade hon inte vilket gjorde att jag fick småpanik. Tove hade sinnesnärvaro och hörde att jag sa stanna med MYCKET osäkerhet. Använde lite hårdare tonfall andra gången och då fick jag ett hyfsat ställande, borde bli en 7:a :-)

7 är en fin siffra... och så en 10:a på platsen, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar