måndag 22 augusti 2011

Träningssugen = bloggsugen

Jag har insett att jag tränar bäst när jag för någon slags dagbok över träningen, inte så oväntat men ändå är det så svårt att få till. Bäst har faktsikt lydnaden gått när jag bloggat så i hopp om en repris på det så gör jag ett försök att skaka liv i bloggen!

Träffade Tove nere på klubben idag för lite lydnadsträning och det blev:

- Starter i fria följet: Detta har varit ett problem ett tag då hon tittat bort från mig precis när jag tar första steget. Fick hjälp av Eva i Tierp att inse att nog Ella har kedjat ihop detta själv- hon tror att det ska vara så! Så nu har jag klickat skitsnabbt en andra gång för att hålla kontakten och det har gett resultat så idag var det nästan borta. Tyvärr har vi istället lite sneda halter vilket resuterar i att jag vrider överkroppen mot Ella... Tove var dock stenhård på att försöka räta upp mig så jag hoppas det är på gång att bli bättre.

- Rutan: Körde med targetplattan i rutan för första gången vilken var kanon! Ella springer ju jättebra ut med fart men hamnar ibland utanför rutan. Nu hjälpte ju targeten när hon väl var nära. Gjorde 3-4 skick som alla gick fint.

- Hopp: Tänkte använda targetplattan för att få henne längre ut men hon såg den inte hur mycket vi än viftade med den, den verkade mest förvirra. Kanske är det en sån där grej jag ska acceptera, att hon hamnar nära hindret...det blir ju ett problem först i högre klass :-)

Som vanligt har jag svårt att ta tag i de moment som är svårast...dvs inkallning med ställande men jag ska köra det imorgon! Efter lite bollande med Tove kom vi på att jag nog bara ska traggla externbelöning imorgon, inte just i inkallningen utan i enklare situationer. Går det bra kan jag köra nån inkallning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar